kilroy was here

2016-10-03
21:28:48

Zakynthos

 Här kommer en riktig bildbomb med bilder från min Greklandssemester som jag gjorde för en månad sen. 
 
Jo, ja, mycket vatten har runnit under broarna sen dess men bättre sent än aldrig säger de ju. 
 
En sen kvällspromenad på stranden och vi hittade en del läckra byggnadsverk som andra hade lämnat åt sitt öde när dagen övergått till kväll. 
 
Morgonen efter vaknade jag tidigt. Taggad att fånga soluppgången tog jag en strandpromenad med endast kameran som sällskap. Och andra morgontidiga strandflanörer såklart.
 
Brorsan och svägerskans balkong. Jag bodde på andra sidan korridoren.
 
 En kväll efter en barrunda ramlade vi in på en hennatatueringsalong. Eller ja, gatumarknadsvarianten av salong iaf. Haha
Både katten och trollsländan symboliserar frihet och påminnelsen att njuta av livet. 
 
Den här hunden kom varje dag och tog ett bad i havet. Lucy som hon hette enligt en butiksägare som sa sig äga henne. 
 
Badat i havet selfie
 
En dag tog jag en promenad med kameran mitt på dagen. Inte helt optimalt, jag drog på mig lite solsting på kuppen men några bilder hann jag ta iaf. 
 
,Sista dagen innan hemfärd bokade vi tre tjejer en tretimmars tur med glasbottenbåtarna för att kolla på sköldpaddor, grottor, bada i havet vid grottornaoch lite strandhäng på turtle island.
 
Håll med om att kaptenen hade en frän stil när han styrde ut från stranden.
 
Jag måste berätta en rolig grej kring banden vi har kring våra anklar. Den dagen jag sov bort pga solsting så köpte alla de andra såna här band. Killen som sålde dem och som knöt dem läste en ramsa som bland annat innehöll "hakuna matata, caramba caramba, one love". Nån dag senare köpte jag mitt band av en annan säljare. Han knöt bandet jag valde under tystnad och sen la han sin hand över knuten och sa: "Peace and love".
 
Med tanke på mitt mående kring separationen och allt så var det som om det var meningen att jag skulle ha en annan välsignelse över mitt band än vad de andra fick. Jag behövde inte nåt caramba men frid och kärlek. 
 
Hemresedagen inleddes med åska och stormvindar. På natten innan gick åskan runt runt kring vårat hotell och på morgonen var det blåsigt värre.
 
Jag vill definitivt åka tillbaka. Ett helt perfekt läge med stranden ett stenkast bort och ändå gångavstånd till nöjen och shopping.
Kommentar:
2018-05-16 @ 15:21:07
#1: Marie

WOW!
Alltså du är grym på att ta de där speciella bilderna. Bilder som ger något. Magiskt!

Det såg verkligen vackert ut där. Så ska nog föreslå det för mannen så får vi se vart vi hamnar nästa gång!

Återigen! Magiska bilder ❤️

Svar: Åh, tack :)
Kalla mig M

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: