kilroy was here

2016-05-03
23:27:47

Nykomlingar

Välkomna hem små djurbäbisar. 
Jag var på hönsbytardag i söndags. Det är ju stört omöjligt att "bara" titta. 
En grupp Mille Fleur höns. De bruna med svarta fläckar är hönkycklingar och de ljusa är tuppkycklingar. Sen är det en katt bland hermelinerna också. Eller ja ... en hedemoraungtupp som jag liksom fick på köpet. Stackarn är rätt så mobbad utav den isabellfärgade tuppen. Dubbelt så stor men lägre i rang. Inte lätt.
Där kikar han fram i bakgrunden. Den stora lunsen Hedemoratuppkycklingen. Han kommer att bli vacker som vuxen.
 
Och sist i bildkavalkaden för det här inlägget så kommer den lilla söta kaninen som också fick flytta hem hit. 
Liten och liten förresten. Det är en New Zealand så ingen dvärgkanin. Hon (tror jag att det är iaf) ska heta Lancelot. Ja för det namnet var det första att ploppa upp innan jag ens hade försökt kolla könet på kaninen. Google is da shit. Penelope är också ett namn som jag känner skulle passa damen. Vi får se ...
 
Vaktlarna och de två slumpkycklingarna får bli i ett annat inlägg en annan dag. De ville inte vara med på bild idag. Allt blev typ suddigt. Jag har en halvbra bild och det är den här.
 
Kommentar:
2016-05-04 @ 00:32:56
#1: Marianne

Är hönsen prickiga när de blir vuxna också?
Söta smådjur :)

Svar: Ja de ska vara prickiga tydligen. Det är därifrån Mille Fleur kommer. Sabelpoot är ett annat namn på rasen.
Kalla mig M

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: